forum.netbsd.se - NetBSD Sweden

You are not logged in.

#1 2005-10-09 21:06:55

fredrik
Administrator
From: Göteborg, Sweden
Registered: 2004-05-10
Website

portage & NetBSD

Det finns ju folk som håller på och portar gentoo's portage till NetBSD. Vet inte riktigt om jag tycker om portage, tycker det är lite för krångligt för att vara ett bra paketsystem. Sedan kan man ju fundera på hur mycket som verkligen kommer att fungera under NetBSD, mycket av programmen i portage känns rätt linuxspecifika.

Finns det fler åsikter om detta? smile

#2 2005-10-13 23:54:35

lars2
Guest

Re: portage & NetBSD

fredrik wrote:

Det finns ju folk som håller på och portar gentoo's portage till NetBSD. Vet inte riktigt om jag tycker om portage, tycker det är lite för krångligt för att vara ett bra paketsystem. Sedan kan man ju fundera på hur mycket som verkligen kommer att fungera under NetBSD, mycket av programmen i portage känns rätt linuxspecifika.

Finns det fler åsikter om detta? smile

Jag har inget emot att folk uppfinner sina egna hjul. Jag gör det själv emellanåt.

Men jag tycker att pkgsrc har så många fina features att det inte känns aktuellt att köra något annat paketsystem.

#3 2005-10-14 09:02:09

fredrik
Administrator
From: Göteborg, Sweden
Registered: 2004-05-10
Website

Re: portage & NetBSD

Det är klart att man ska uppfinna egna "hjul", finns ju tydligen försök att porta portage till windows också tongue

Håller med dig pkgsrc har tillräckligt mycket funktion för att det ska kännas komplett.

Board footer