forum.netbsd.se - NetBSD Sweden

You are not logged in.

#1 2006-03-23 13:14:01

fogWraith
Member
Registered: 2006-03-23

Problem med Apache, PHP, MySQL

Så jag installerade Apache 1.3.34, PHP 4.4.2 samt MySQL 4.1.15. Allt verkar okej, så jag flyttar över min PunBB installation från Windows burken till NetBSD servern, sätter chown www:www * i htdocs mappen och importerar databasen. Allt fungerar. Till viss del.

Den verkar "cacha" sidor och totalt skita i mina inställningar ibland, förutom när man redigerar en post eller lägger till en ny. Men att göra administrativa inställningar, lägga till forum, kategorier och annat fungerar ibland, om inte alls i vissa fall.

Det börjar gå mig på nerverna och jag vet inte alls vad jag ska ta mig till just nu, jag har sökt efter svar på google, så försök inte visa mig dit ;P

Tacksam för svar och hjälp.

#2 2006-03-23 14:34:55

fredrik
Administrator
From: Göteborg, Sweden
Registered: 2004-05-10
Website

Re: Problem med Apache, PHP, MySQL

Hmm.. det låter lurigt, PunBB har en cachekatalog i www-rooten som där alla inställningar cachas, kolla så att den är skrivbar. Du kan testa att rensa denna cache också. Annars har tyvärr inte så många tips att ge sad

#3 2006-03-23 16:17:47

fogWraith
Member
Registered: 2006-03-23

Re: Problem med Apache, PHP, MySQL

Jag passade på att chmodda mappen (igen) och denna gång rensa innehållet, än så länge verkar det fungera som det ska, frågan är bara hur länge. Men jag blir skitglad om det fungerar denna gång.

Svurit som en borstbindare halva dagen, var rädd att jag skulle vara tvungen att använda pkgsrc för att hämta hem det senaste (även om det är vad jag egentligen borde göra). Jag får sätta upp en burk till och testa.

Tack för svaret smile

Board footer