forum.netbsd.se - NetBSD Sweden

You are not logged in.

#1 2007-02-24 20:50:49

z999
Member
Registered: 2006-02-20

X och webbrowsers

Hej
Jag tillhör inte dom som vill lägga ner för mycket energi på X. Förut har jag använt enbart själva grundsystemet med tre rutor och skrivit programmets namn som jag vill använda. Däremot har jag installerat det åt andra som vill ha en lite snyggare variant än när jag använder det. Nu är det ju så att de flesta webmasters struntar i folk som kör lynx och därför så vill jag ha en kompromiss när det gäller det grafiska och har då installerat blackbox som jag tycker är väldigt bra och passande för de som inte vill lägga allt för mycket energi på att konfigurera. Vad jag letar efter är någon minimal browser i ungefär samma stuk och anda. Opera var väl sådär, men helst någon med ännu mindre finesser (har testat gamla mosaic). Någon som har några tips? Som ni förstår så är jag knappast ute efter att efterlikna windows (...dom som gav oss den radorienterade editorn edlin) miljön.

#2 2007-02-24 23:24:42

Tobias Åström
Member
From: Sweden
Registered: 2007-02-24

Re: X och webbrowsers

Jag är inte riktigt med på hela sammanhanget. Men www/dillo är en väldigt lätt browser. Du kan även köra links i grafiskt läge.

Dock är ju varken links eller dillo lika bra som firefox eller konqueror på att visa sidor.

Tobias Åström
tobias<at>netbsd.se

#3 2007-02-25 00:21:13

z999
Member
Registered: 2006-02-20

Re: X och webbrowsers

Dillo var verkligen helt ok och precis vad jag sökte, tackar för det tipset. Evetuellt kanske jag lägger till firefox, av de skäl som du anger här.  Men dillo var liten och snabb och finesslös på det sätt som jag ville.

Board footer