forum.netbsd.se - NetBSD Sweden

You are not logged in.

#1 2005-10-05 14:04:22

Micke
Guest

Enlightenment e17

Jag har försökt ett antal gånger att kompilera enlightenment e17 från cvs. Jag har fastnat för den sedan jag kompilerade och testkörde den under Linux. Jag kan ta mig igenom hela listan som hittas på www.get-e.org. Men när jag startar upp e så får jag inte fram startbilden, bara några strängar uppe i vänstra hörnet som är skrivna över varandra. Sedan blir skärmen vit och jag kan få fram en meny som inte ser frisk ut för fem öre. Byter jag till konsolen ser jag följande(jag har inte skrivit ner det utan tvingas komma ihåg, därav lite luckor):

Xlib: xinerama missing...
E17 INIT: xinerama choosen

default.edj
group /modules/ibar/main
edit source edc with "fixed: 1 1;
part: "items"

Det fanns liknande felmeddelande(?) för widgets/pager/popup.

Jag testade editera den edc fil som innehöll ovanstående rader men när jag kompilerade filen med edje_cc så fick jag felmeddelande om att fixed inte var ett gilligt nyckelord(möjligt att jag valde fel fil). Jag tänkte testa om det kanske hade något att göra med att E valde xinerama fast jag inte har den modulen laddad för x.org. Men det verkar inte finnas någon flagga för att starta E utan xinerama. Jag famlar i mörkret så jag kanske är inne på fel spår. Är tacksam för all hjälp.

Micke

Board footer