forum.netbsd.se - NetBSD Sweden

You are not logged in.

#1 2005-08-23 10:48:19

mikli485
Guest

NetBSD och Windows Mobile

Hejhej!

Jag har tänkt att konvertera till NetBSD.. En fundering jag har är om jag kan synca min Qtek s100 (Windows Mobile 2003 Second Edition) med NetBSD på något vis, och i så fall hur..

Vad finns det förresten för utbud av organisatörer för NetBSD?

Tack på förhand!
- Mikael

#2 2005-08-23 12:47:55

mikael
Member
From: Stockholm, Sweden
Registered: 2004-05-11

Re: NetBSD och Windows Mobile

utbud av organisatörer?
Det finns inga distros om det är det du menar, NetBSD är ett komplett OS.

#3 2005-08-23 12:56:34

mikli485
Guest

Alltså organisatörer som i Personal Organizers eller Personal Information Manager... Vad säger man på svenska? smile

Vilka motsvarigheter till Outlook finns för NetBSD? Om det finns några, finns det program för att synca kalender och kontakter med en Windows Mobile (typ ActiveSync för Windows)?

- Mikael

#4 2005-08-23 13:03:20

mikael
Member
From: Stockholm, Sweden
Registered: 2004-05-11

Ingen aning, alla mailklienter hittar du här
http://pkgsrc.se/?cat=mail
Vilka som går att syncha med outlook har jag ingen aning om.

#5 2005-08-24 21:16:30

ceh
Member
Registered: 2004-05-10

mikli485 wrote:

[...]

Vilka motsvarigheter till Outlook finns för NetBSD? Om det finns några, finns det program för att synca kalender och kontakter med en Windows Mobile (typ ActiveSync för Windows)?

[...]

Evolution är en 'personal information manager' för GNOME. Använd gnome-pilot för att synka med Palm Pilot-enheter eller MultiSync för mobiltelefoner och fickdatorer.

Ola kanske kan ge fler tips, trix och råd? (-;

#6 2005-08-24 22:57:09

mrEriksson
Member
From: Uddevalla, Sweden
Registered: 2005-08-24
Website

ceh wrote:

mikli485 wrote:

[...]

[...]

Evolution är en 'personal information manager' för GNOME. Använd gnome-pilot för att synka med Palm Pilot-enheter eller MultiSync för mobiltelefoner och fickdatorer.

Ola kanske kan ge fler tips, trix och råd? (-;

På gamla goda tiden när man körde Palm med vänner så funkade ju jpilot skitbra, saknar fortfarande en ersättare till det.

Nu på senare tid sedan jag skaffade en SE P910 så har jag börjat titta lite på hur man kan synka SyncML-enheter (dvs, telefonen) mot något vettigt så att man kan ha adressboken, kalendern osv, men har inte riktigt hittat någon perfekt lösning på det än. (Har å andra sidan inte lagt så fruktansvärt mycket tid på det heller)

Multisync har jag testat och det funkade faktiskt ganska bra, dock har jag bara testat att synka från telefonen via SyncML till Multisyncs backup-modul. Men backup är ju en bra början i alla fall :-)

Ett annat alternativ är Sync4j också, som är en java-baserad SyncML-lösning. Har dock bara tittat välldigt snabbt på den.

Men om någon kommer fram till något bra så får ni gärna säga till smile

Mvh
Ola

#7 2005-10-31 14:21:38

ceh
Member
Registered: 2004-05-10

ceh wrote:

mikli485 wrote:

[...]

[...]

`kdepim3 / Personal Information Management tools for the KDE desktop´ kan även vara av intresse, se http://pkgsrc.se/misc/kdepim3 och http://pim.kde.org/

Innehåller bland annat:

* kandy: sync phone book entries between your cell phone and computer
* kpilot: to sync with your PalmPilot

Board footer