forum.netbsd.se - NetBSD Sweden

You are not logged in.

• Index
  •  » Ordet är fritt
  •  » Första "inte-riktigt-alpha-än" versionen av netKSB är tillgänglig

#1 2006-04-25 15:06:20

micke
Member
Registered: 2006-03-28
Website

Första "inte-riktigt-alpha-än" versionen av netKSB är tillgänglig

Jag har lagt upp en första version av applikationen. Det är mycket som är kvar att göra, men ni kanske kan hjälpa mig genom att ta en testrunda. Det finns lite mer information på http://nksb.netbsd.se/release-0.1.2.html och kommer att uppdateras mer framöver. Alla kommentarer, förslag, problem-rapporter etc är välkomna!

Jag har bara testat den under NetBSD-3.0/i386 med mrxvt och xterm. Läs under "Known issues" för beskrivning av de allvarligaste problemen jag har.

Skall bli kul och se hur det här slutar... ;-)

/Micke

Last edited by micke (2006-04-25 15:06:49)

#2 2006-04-25 18:17:19

viktor
Administrator
From: Sweden, Umeå
Registered: 2004-05-10
Website

Re: Första "inte-riktigt-alpha-än" versionen av netKSB är tillgänglig

Trevligt, här går det undan minsann=) detta blir intressant att utforska.
Skicka ut informationen om detta till någon mailningslista på NetBSD.org, skulle nog bli lite bättre fart på det hela då.
Drog in nksb.netbsd.se som topic i #NetBSD på ircnet, borde ge lite respons i varje fall.

#3 2006-04-26 13:38:48

micke
Member
Website

Kanon!
Vet inte om jag vågar dra ut ett mail än. Tänkte smyga igång det hela fram tills dess att själva bygg-konfigurationen är helt stabil.

Som jag nämner på hemsidan så kommer applikationen troligtvis att introducera mer last när man bygger tack vara curses, så jag har funderingar på att man skall kunna bygga "tyst", dvs utan utskrift eller kanske bara felmeddelanden. En "progress-bar" vore riktigt schysst, men blir nog jäkligt svår att implementera. Man måste ju veta hur långt kompileringen har kommit vilket försvåras av MKUPDATE och -j.

Jag har redan gjort lite förändringar i fel- och signalhanteringen, förhoppningsvis till det bättre.

Om ni upptäcker något som verkar skumt om/när ni provkör så hojta!

#4 2006-04-27 09:27:48

micke
Member
Website

Jag har redan märkt en sak som är åt helv*te, jag ändrade namnet på kärn konfigurations-filen innan jag paketerade det hela. Det visade sig att jag glömde fixa detta i libbuildcf.c också vilket gör att man inte kan bygga någon kärna. Jag har fixat detta och laddar upp en ny version idag. Sorry... :-/

• Index
  •  » Ordet är fritt
  •  » Första "inte-riktigt-alpha-än" versionen av netKSB är tillgänglig

Board footer